Klovnisto tiedottaa: Niko Puumalainen kävelee klovnityön puolesta Nuorgamista Hankoon!

Niko Puumalainen kävelee klovnityön puolesta Nuorgamista Hankoon!

Nuorgamista Hankoon on länsirannikkoa pitkin noin 1 500 kilometriä. Matka kestää noin 300h, eli 25 päivää mikäli kävelee päivässä 12h – eli todennäköisesti kestää vielä pidempään. Matkalla on noin 3,5km nousua ja suunnilleen saman verran laskua erilaisia mäkiä pitkin. Melkoinen urakka siis! Niko on kuitenkin tähän valmis. Mutta kuka Niko oikeastaan on ja mistä tässä on kyse?

"Olen Niko, 36 vuotias valokuvaaja Kuopiosta. Elämässä olen aina pyrkinyt tekemään sellaisia asioita, jotka on itselleni merkityksellisiä. Yksi tärkeä asia on ollut käveleminen, vaikka se on hyvin yksinkertainen perus asia. Mutta minulle se on aina ollut myös tapa jäsennellä asioita ja purkaa ajatuksia selväksi. Kävelen arkena paljon. Ajatus tähän Nuorgamista Hankoon kävelyyn tuli itselleni reilu kolme vuotta sitten eräänä yönä. Ohimenevä ajatus, mutta se jäi mieleeni pyörimään niin, että lopulta päätin Suomen päästä päähän kävellä.

Ajatus siitä että keräisin samalla varoja Sairaalaklovnien työn tueksi tulee taas siitä, kun vuosia sitten tutustuin erääseen henkilöön, joka toimii sairaalaklovnina. Sairaalaklovnit tuovat iloa ja myös helpotusta lasten mieliin kaikkien ikävien toimenpiteiden ja asioiden keskelle, mitä sairaalassa tehdään hoitojen yhteydessä. Ymmärsin miten tärkeää työtä he tekevät sairaalamaailmassa, joten siitä lähtien olen osoittanut tukeani heille. Tällä kertaa näin kävelyn muodossa, asian tiimoilta joka on itselleni merkityksellinen."

Lahjoita Nikon kampanjaan tästä!

Nikon noin 2,2 miljoonan askelen matka Suomen halki starttaa juhannuksen jälkeisellä viikolla ja jatkuu pitkin kesäistä Suomea. Matkan kuulumisia päivittyy Nikon kävelyn IG ja FB-sivuille ja ryhmään.

Lue ja kuuntele YLE:n haastattelu Nikon kävelystä täältä!

Katso alta tohtori Dolly Ding Dongin suorittama Nikon erikois-haastattelu, joka lähetettiin suorana Kuopion yliopistollisesta keskussairaalasta!

Haluatko järjestää oman varainhankintakampanjan? Kampanjasi voi olla mitä tahansa: Kävely, syntymäpäiväkeräys, striimi, kuppikakkumyyjäiset tai mitä ikinä yhdessä keksitäänkään! Ota yhteyttä markus@sairaalaklovnit.fi!

Lahjoita ja tue työtämme! Lataa Sairaalaklovnien oma äppi! Tilaa iloinen uutiskirjeemme (n. 4krt/vuosi)! Lue lisää työstämme täältä!