Perheiden tarinat: Vili ja Kuopion klovnitohtorit Lempi & Kikka

Perheiden tarinat -osiossa jaamme perheiden kokemuksia Sairaalaklovnien kohtaamisesta.

Vili ja Kuopion klovnitohtorit Lempi & Kikka

"Nämä kolme ansaitsevat erityismaininnan tiistain Kuopion sairaala reissusta!

Vili oli jo edellisenä päivä innoissaan kun kuuli että lähdemme Kuopioon. Taksimatkat meni mennessä ja tullessa nukkuessa. Sairaalaan päästyään Vili halusi itse kävellä, painaa hissin nappia, johdattaa äitin osastolle, ottaa itse kengät pois, juosta osaston käytävää pitkin etsien oman huoneen ja vaihtaa itselleen sairaalan vaatteet. En voinut kuin ihmetellen ja ylpeänä kulkea perässä.
Syöpäosastolla vierailee nukutus päivinä tiistaisin ja torstaisin Sairaalaklovnit. He tulivat jo meidän huoneeseen Vilin luokse, kulkivat operaatio huoneeseen yhdessä Vilin kanssa. Hoitajien valmistellessa Viliä nukutukseen olivat mukana, viihdyttivät ja veivät Vilin huomiota kivoihin juttuihin. Rintaan pistäminenkään ei tuntunut yhtään niin pahalta, kun nämä kaksi oli vieressä. He leikkivät Vilin kanssa kun odotettiin nukutuslääkäriä, itse vain katsoin vierestä hymy huulilla ajatellen kuinka tämmöisestä hetkestä voi tehdä niin Vilille kun äitillekkin erityisen ja mukavan.
Kiitos Kikka ja Lempi ❤🧡💛💚💙💜
Sairaalaklovnien toimintaan pääset tutustumaan heidän nettivuilta, josta löytyy myös ohjeet tapoihin tukea heidän tärkeää työtään. Aineettomat lahjat on hauskoja, kuinka kivaa olisikin saada lahjaksi hihitystä 1/2 kg, ihmetystä iso annos tai iloa 3dl pakkaus"

- Vilin äiti