Klovnisto tiedottaa: Sairaalaklovnit juhlivat kouluttautumisen merkeissä!

Sairaalaklovnit ympäri Suomea kokoontuivat Varalaan kouluttautumaan ja juhlimaan 20v juhlavuotta!

Klovnisto tiedottaa: Sairaalaklovnit juhlivat kouluttautumisen merkeissä!

Valtakunnallinen sairaalaklovnitiimi pääsi viimein kokoontumaan yhteen ja juhlistamaan Sairaalaklovnien 20-vuotista matkaa Suomen lastenklinikoilla! Viime viikon lopussa kokoonnuimme Tampereelle yhteiseen koulutukseen, jonka ohessa juhlistettiin myös juhlavuotta. Muutamat klovnitiimistä eivät olleet nähneet muiden kaupunkien klovneja vuosiin, minkä lisäksi iloiseen joukkoon on hypännyt myös uusia tekijöitä. Yhteiselle ajalle olikin siis jo tilausta!

Sairaalaklovnit ylläpitävät ja kehittävät ammattitaitoaan jatkuvasti. Koulutuksessa työstettiin klovnitohtoreiden parityöskentelyä maailmanlaajuista tunnustusta saaneen klovnikouluttaja Pedro Fabiãon johdolla. Yliopistokaupunkien klovnitiimit sekoitettiin ja kaikki pääsivät työskentelemään muiden kaupunkien klovnien pareina. Yhteinen uusi oppi ja inspiraatio näkyy takuulla jatkossa lastenklinikoilla!

Sairaalatyön lisäksi syvennyttiin uuteen työmuotoon dementiaa sairastavien ikäihmisten parissa. Dementiatyöhön perehdyttävästä Clown Nexus -hankkeesta jaettiin oppeja, ideoita ja suoraa faktaa taudinkuvasta. Lisäksi työstettiin keinoja saada kontakti myös heihin, jotka eivät välttämättä reagoi tai ole kontaktissa tavanomaisesti. Klovnerian keinot on koettu toimiviksi dementiaa sairastavien parissa jo ympäri maailmaa!

Tiesitkö, että Sairaalaklovnit aloittivat syksyllä 2022
viikoittaiset vierailut palvelutaloihin
kaikissa toimintakaupungeissamme?

Yhteisen kouluttautumisen ohessa juhlittiin myös Sairaalaklovnien 20v-juhlavuotta! Muistimme kaikkia matkalla vaikuttaneita, tukeneita ja eteenpäin vieneitä, ja suuntasimme katseen tulevaan. Näihin vuosiin on mahtunut satoja tuhansia lapsia ja perheitä, liikuttumisen hetkiä, röhönauruja ja hepuleita, valloittavia kohtaamisia, yllätyksiä ja klovnin sydämen täydeltä ILOA ja RAKKAUTTA!

Kiitos kaikille, jotka olette olleet mukana mahdollistamassa kaikkea tätä! Lähde Sairaalaklovnien tukijaksi ja lahjoita ILOA sinne missä sitä eniten tarvitaan!

Lahjoita ja tue työtämme! Lataa Sairaalaklovnien oma äppi! Tilaa iloinen uutiskirjeemme (n. 4krt/vuosi)! Lue lisää työstämme täältä!

Klovnisto tiedottaa: Palautetta hoitohenkilökunnalta vuodelta 2023!

Klovnisto tiedottaa: Perheiden palautetta vuodelta 2023!