Klovnisto tiedottaa: Hämeenlinnan verran kohtaamisia sairaalassa vuonna 2023!

Kohtasimme viime vuonna lähes 70 000 lasta, perheen- ja hoitohenkilökunnan jäsentä! Se on enemmän kuin Hämeenlinnassa asuu ihmisiä. Samalla klovnimme kohtasivat yli 12 000 ikäihmistä, omaista ja hoitohenkilökunnan jäsentä. Yhteensä kohtaamisia tuli 80 864. Kohtaamistamme ihmisistä muodostuisi siis toisin sanoen Suomen 11. suurin kaupunki heti Porin jälkeen. Kaupunki täynnä iloa, helpotuksen tunnetta ja rentoutumista.

Pieni ILO on ISO asia, ja kun iloa on näin paljon, on kyseessä V A L T A V A asia! Kiitos kaikille tukijoillemme, yksityishenkilöille, sairaaloille ja yrityksille. Te teette tämän kaiken mahdolliseksi! ❤️

Ikäihmisten parissa tehtävää työtämme tukevat STEA, TAIKE sekä toimintakaupunkiemme hankkeet. Sairaalatyöhömme suunnattu tuki käytetään täysimääräisesti klovnitohtoreidemme työhön.

Mistä kohtaamismäärä tulee ja miksi sitä seurataan?

Sairaalaklovnit pitävät kirjaa päivittäin kohdatuista potilaista, perheistä, ikäihmisistä ja tilanteissa mukana olleista henkilökunnan jäsenistä. Vaikka meille kohtaamisten laatu onkin tärkeämpää kuin määrä, onhan tätä valtavaa iloista joukkoa upeaa katsoa lukuna. Tukijoille on myös tärkeää tietää, että tuki menee perille. Ja kaikesta päätellen tuki menee perille erinomaisesti! Käy vaikka lukaisemassa perheiden ja hoitohenkilökunnan palautteita vuodelta 2023.

Mikäli Sairaalaklovnit olisivat töissä vuoden jokaisena päivänä, tulisi jokaiselle päivälle ilon hetkiä yli 200 ihmiselle! Klovnitohtorit ovat mukana toimenpiteissä, potilashuoneissa, käytävillä, suljetuilla osastoilla ja koko sairausmatkalla. Ikäihmisten luona kyläilevät klovnimme puolestaan toimivat juttukavereina, lohduttajina, ilon tuojina ja esimerkiksi sosiaalistamisen apureina.

Sairaalaklovnit ry on kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin, psykososiaalisen tuen ja ilon lähettiläs niin lastenklinikoilla kuin palvelukodeissakin. Yhä tiiviimpi yhteistyömme hoitohenkilökunnan kanssa takaa laadukkaan ja tehokkaan klovnituen kaikille.

Pieni ILO on ISO asia, ILO kuuluu kaikille!

Sairaalaklovnit kiertävät sairaaloissa ilahduttamassa pieniä potilaita

ja heidän perheitään.